Mitt livselixir

för ett par veckor sen tittade vi på ett program om folk som tränade inför vasaloppet. en kvinna där sa att hennes träning var ett livelixir. enligt wikipedia är livelixir:
Livselixir från tyskans Lebenselixier betyder något något som ger livskraft och livslust.

Livselixir var ett begrepp under främst medeltiden för en mytisk önskad universalmedicin mot sjukdomar och åldrande.(www.wikipedia.se)

häromdagen lyssnade jag på ytterligare en sommar i p1. mannen som pratade talade om livet(har glömt bort vad mannen hette). han sa en bra grej, att de e svårt att hitta mening med livet men lättare att hitta mening i livet. smart de där tyckte jag.

lista på mening i livet (just nu):

- vänner

-frihet

-musik

-att vara älskad

-att vi har årstider i sverige

- att skratta

för att återgå till mitt livselixir. har jag ens något sådant de är den stora frågan. men något jag får otroligt mycket energi ifrån är mina vänner. ibland känner man sig liten i den stora världen men då får man ta sätta ner fötterna på jorden igen så facea att man har de nå så djävulskt bra egentligen.man glömmer ofta bort de där alltså.måste sluta glömma bort, livet rusar förbi än om man glömmer bort de.

 


Kommentarer
Postat av: emma axelsson

himla bra, att hitta mening I livet. yes. meningen MED livet, det blir man ju bara kokoknäpp om man grubblar på.

2011-03-29 @ 11:43:08
URL: http://www.emmaaxelsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0