Önskemål om ett inlägg.

i tisdags kom ett önskemål om att jag skulle ta upp bloggandet igen.

sitter just nu med min uppsats. den ska vara klar och inlämnad den 9 maj. dit är det en dryg månad. de e bara att sätta fart. jag har blivit lovat en helg på spa från gustav om jag lämnar in och blir godkänd. och de vill man ju inte missa så nu jobbar jag verkligen för att de ska bli klart. men det är svårt.fan alltså vad drygt. tappat sting vad de gäller att skriva slagkraftiga akademiska texter med lite sting i. jag vet i mitt huvud hur jag vill ha den men nästan inget kommer ut, skrivkramp deluxe. nå så djävuskt.

ikväll var jag ute på en promenad, jag brukar ladda ner nån pod från p3 att lyssna på. idag blev sommar i p1 med hanna hellqvist från morgonpasset. lyssningsvärt. även gråtbart. de finns tre ämnen/saker gör att jag gråter.

1: musik, senast för ett par minuter sen när jag lyssnade på carolina wallin perez. har vissa låtar som jag knappt kan lyssna på för att jag börjar grina varje gång jag hör dem.
2: att tänka på döden/att höra någon prata om livet hur de kan vända från svart till vit /eller dylikt. de kanske inte alltid syns på mig att jag blir berörd men när jag får en stund för mig själv efter samtalet till ex med en kamrat/jobbarkompis/dylikt så flödar tårarna.
3. när jag blir arg eller känner mig missförstådd så börjar jag grina, mkt opraktiskt eftersom allt slutar med att man måste trösta mig när allt man vill är att reda ut allt.

over and out.

Kommentarer
Postat av: emma axelsson

tack för ett himla bra inlägg fina Maria! jag grinar också av samma anledningar. Tänk vad musik kan få en att böla krokodiltårar som aldrig förr.

nu ska jag lägga dig i min länklista så jag praktiskt kommer hit :-)

KRAAAAM

2011-03-24 @ 22:44:25
URL: http://www.emmaaxelsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0